זיכיון - השיטה המנצחת

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : אמיר   
שני, 13 אוקטובר 2014 15:42
זיכיון – במגוון רחב ביותר של עסקים

כאשר יזם מעוניין להיכנס לעולם העסקים עליו לקחת בחשבון עלויות והוצאות  כספיות רבות. זו הסיבה שעסקים רבים וטובים  לא מצליחים להגיע לרווחים תפעוליים כיוון שהם לא כלכלו בצורה נכונה את צעדיהם.

מחקרים וגורמים מקצועיים ורציניים מצביעים על כך שבעסקים הפועלים בשיטת הזכיינות – קטנים הסיכונים שהיזמים לוקחים על עצמם בצורה משמעותית ביותר לעומת העסקים הפרטיים ורמת ההישרדות שלהם גדלה באופן המעורר השתאות. לדוגמא: מחזור המכירות של  בית קפה המופעל בשיטת הזכיינות גדול פי שניים ויותר מזה של בית קפה עצמאי. אפשר לייחס הבדלים אלה ליעילות התפעולית והניהולית הגבוהה יותר הנובעת מהשיטה הייחודית בה מתנהלת הזכיינות.

מגוון העסקים הניתנים להקמה באמצעות השיטה הוא רחב ביותר כשעיקרה של  השיטה הוא בזכות השימוש במותג ובמוניטין אותם צברה החברה המזכה.

זיכיון יכול להימכר בתחום המוצרים הקמעונאיים וגם בתחום מתן שירותים שונים. הענפים האטרקטיביים ביותר בתחום הקמעונאות הם בתחום המזון, האופנה ומוצרים בני קיימא שונים. רשתות למזון מהיר, רשתות סופרמרקטים, פיצריות, גלידריות, מסעדות, אופנת הנעלה והלבשה, פרפומריות, חדרי כושר, מרפאות לרפואה אסתטית, רשתות לצעצועים, מתנות וכלי בית וציוד לתינוקות, חברות לכוח אדם, משרדי עורכי דין, מרפאות שיניים ועוד,  הם רק מקצת מהדוגמאות הרבות לעסקים המתאימים להיפתח בשיטת הזכיינות.

מודלים שונים של זכיינות

קיימים שני מודלים עיקריים של זיכיונות: על פי המודל הראשון הזכיינות היא תפעולית ועל פיה המלאי בחנות שייך לרשת, כל ההכנסות עוברות אליה ובתחילת כל חודש היא מעבירה לזכיין 'עמלת זכיין' בגובה של 38%-45% מההכנסות.

המודל השני הוא המודל הקלאסי ועל פיו הזכיין רוכש את המוניטין והניסיון של החברה אך הוא זה שרוכש את הסחורה, בדרך כלל מספקים שהחברה עובדת איתם והוא אחראי על המלאי ועל המכירות. בגין מכירות אלה הוא יפריש לחברה המזכה תמלוגים חודשיים שעל גובהם, סוכם מראש בהסכם הזיכיון שנחתם ביניהם.

דמי הזיכיון המשולמים לכל רשת מזכה, התמלוגים החודשיים, רכישת חומרי גלם המבטיחים  את אחידות המוצר, עלויות הסחורה המסופקת, תשלום לקרן פרסום, ערבויות בנקאיות, מלאי, ציוד ומכשירים מתאימים להפעלת כל בית עסק, כל אלה ועוד מוגדרים בהסכמי זיכיון הנחתמים בין הזכיינים לבין הרשתות המזכות. אין זה עניין של מה בכך להקים עסק גם אם מדובר בעסק בשיטת הזכיינות. כאן, לפחות, יש תמיכה והדרכה בכל המבוך העסקי וכאשר מבינים את השיטה ומבינים את השלבים בהם יש ללכת, כל שנשאר לעשות הוא לפתוח את העסק ולהתחיל לקצור את הפירות.



 
מאמרים נוספים :

» 2 ניקיון

2 ניקיון -הינה החברה היחידה לניקוי שטיחים ,ספות ,ריפודים ומזרנים הפועלת כרשת ארצית ומפעילה זכיינים בכול הארץ,יתרונות הרשת הם הסטנדרטים הגבוהים ,השרות המקצועי,הבונוס התמידי ללקוח ,והשרות שהינו כלל ארצי ,הרשת מפעילה...

» איפה משתלם לקנות מט"ח לקראת נסיעה?

לפני שאתם יצאים לחופשה, ערכתי לכם בדיקה איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח/ להמיר שקלים למטבע זר.כמו הכל עונת קיץ רבים מאיתנו מנצלים את התוקפה הפחות עמוסה אצלנו בעבודה  ואת החופש הגדול של הילידם. אך לפני בדיקת צ'ק אאוט רבים מאיתנו...
STU2

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים