שובר לפרסום בגוגל



כושר בגיל השלישי

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : jordan78   
ראשון, 17 יוני 2018 18:41

כולנו יודעים שכושר והתעמלות הוא טוב עבורנו, אבל ישנם אנשים שחושבים שככל שעוברים השנים, הם צריכים לעשות פחות ופחות כושר. אז זהו! שזה ממש ממש לא נכון!

למרות כל המוצרים נגד ההזדקנות הקיימים בשוק, זאת עובדה בלתי נמנעת שאנחנו לא נהיים צעירים יותר, והזקנה מתקרבת אלינו צעד צעד. חלק מהדברים שיכולנו לעשות כצעירים כבר לא כאלו פשוטים שאנחנו מגיעים לגיל מבוגר. ובמיוחד שאנחנו מגיעים לגיל הזקנה.

חוזק ושרירים: סרקופניה היא המונח המפואר שהמדענים העניקו לתיאור אובדן שרירים.  אצל מבוגרים החוזק ואיכות הרקמה פחתה. כמה מומחים אמרו שמסת שריר יורדת על 1 אחוז בכל שנה מגיל 30.

קרדיו - סיבולת לב ראה: ככל שאנו מזדקנים, לעתים קרובות אנו מאבדים כושר אירובי ומומחים מאמינים שזה פוגע מניידות בחיי היומיום.

גמישות: המפרקים משתנים עם הגיל וזה יכול לגרום לפציעות שפוגעות בניידות.

איזון: מדי שנה, בתי חולים רואים אלפי חולים מבוגרים ששברו את הירכיים שלהם עקב נפילה. תרגילי איזון יכולים לעזור למנוע פציעות ולשמור על ניידות.

החדשות הטובות הן שאובדן כוח, סיבולת, גמישות ואיזון הם לא בלתי נמנעים. המכון הלאומי להזדקנות סבור כי "כאשר אנשים מבוגרים מאבדים את יכולתם לעשות דברים בכוחות עצמם, זה לא קורה רק בגלל שהם מזדקנים, זה יותר בגלל שהם הפכו לבלתי פעילים".

זה אף פעם לא מאוחר מדי

לא משנה בני כמה אתם, פעילות גופנית יכולה לשפר את איכות החיים שלכם ואתם לא צריכים להשקיע הרבה זמן כדי לראות ולהרגיש תוצאות. כמו כולם, קשישים גם צריכים לעסוק בקרדיו, אימוני כוח, ותרגילי גמישות כדי להישאר בריאים ולשמור על כוח והפונקציונליות שלהם ככל האפשר.

אימון כוח לקשישים

לאימון כוח יש יתרונות מדהימים עבור קשישים. מומחים מאמינים כי "תרגיל ההתנגדות עלולים למנוע הידרדרות של חוזק בשרירים ולגרום לעלייה במסת שריר במשך עשרות שנים".

גמישות בגיל השלישי

חשוב להישאר גמישים ככל שאתם מתבגרים, אפשר לתרגל גמישות על ידי יוגה או פילטיס. חשוב להשאיר את השרירים חמים ולעשות מתיחות לפני כל אימון. בנוסף לתרגילי גמישות, חשוב לשלב תרגילי איזון על בסיס יומי.

זכרו שפעילות גופנית היא דרך מצוינת להרגיש צעירים. היא גם מעלה את כמות האנדורפינים בראש.

לפני שאתם תתחילים, חשוב ללכת לרופא ולהיבדק. אם יש לכם מחלות כגון דלקת פרקים, אוסטאופורוזיס, לחץ דם גבוה או מחלת לב, תצטרכו להטעים את סוגי התרגילים שאתה עושים.

מאמר בחסות מורפיט - מרכז ספורט במרכז

 


www.seo-uri.co.il/
 
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים