מיתוג עסקי

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : אביתר הכהן   
חמישי, 10 פברואר 2011 12:36

בעולם שבו המוצרים הולכים ונעשים דומים זה לזה, ואין הבדל ממשי בין מוצריהן של חברות מתחרות, הדרך היחידה לבדל את עצמך ממתחריך היא באמצעות מיתוג. בעידן שבו התחרות רק הולכת וגדלה והצרכנים נחשפים למאות מסרים שיווקיים מדי יום (בטלוויזיה, בעיתונים, באינטרנט, בסלולר ואפילו ברחוב), הדרך היחידה לשמור על נאמנות לחברתך ולמוצר שלך היא באמצעות מיתוג עסקי.


למה כל חברה או מוצר זקוקים למיתוג?
מיתוג מעלה את ערכה של החברה בשוק ומייצר עבורה ערך עסקי משמעותי. לא לחינם מדד המותגים של המגזין Financial Times  הוא אחד המדדים המפורסמים והנחשקים ביותר, המדרג את המותגים בעלי הערך הגבוה ביותר בעולם (ערך המותג שונה מערכה של החברה בספרים).
מיתוג שנעשה כהלכה ותוך התאמה לקהלי המטרה, מסייע גם בגיוס שותפים ומשקיעים לחברה, בביצוע עסקאות, מיזוגים ורכישות, וגם מעלה את המוטיבציה של העובדים לעבוד בארגון. כשהמותג חזק ומבוסס, החברה נתפסת כיציבה יותר, ולכן משקיעים לא יחששו להשקיע בה ועובדים ירצו לעבוד בה. מיתוג גם מעמיק את הקשר שבין הלקוחות לחברה, וכפועל יוצא מסייע לה לשרוד גם בזמני משבר תדמיתי, משבר כלכלי וכו'.


מהי מטרתו של תהליך המיתוג?
מותג הוא סכום התכונות האמוציונאליות והפונקציונאליות, הגורמות למוצר / שירות / חברה לעורר במוחו ובתודעתו של הצרכן קונוטציות ספציפיות, חיוביות או שליליות. מטרתו של כל תהליך מיתוג הוא להשיג את נאמנותו של הצרכן. בדרך להשגת נאמנות זו, עליו קודם כל ליצור מודעות לקיומו של המותג, העדפה למותג על פני מותגים מתחים, אהדה כלפי המותג, ורק בסוף מושגת הנאמנות.


מיתוג – לא רק לעסקים
מקובל לחשוב שרק חברות מסחריות זקוקות לבצע מיתוג למוצר / לשירות שהן מספקות. אלא שבעידן הקפיטליסטי שבו אנו חיים, גם אנשים פרטיים, כמו פוליטיקאים, אנשי בידור, אנשי עסקים, ספורטאים וכו', נדרשים למתג את עצמם. תהליך זה נקרא מיתוג פרסונאלי. המיתוג הפרסונאלי שימש את ברק אובאמה בקמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב, וגם את טיירה בנקס בדרכה להיות ה"אופרה ווינפרי" הבאה.


גם עמותות ללא כוונת רווח ממתגות את עצמן, כי למעשה הלקוחות שלהן הם התורמים שלהן. וכדי להשיג כמה שיותר תרומות הן צריכות לבדל את עצמן מעמותות אחרות.


מיתוג במגזר הדתי – תנועת חב"ד כמקרה בוחן
אחת הדוגמאות האחרונות לחריגתם של תהליכי מיתוג מעבר לגבולות העולם העסקי היא תנועת חב"ד. כתנועה עולמית, שלה מאות סניפים בארץ ובעולם, הבינה תנועת חב"ד שהיא זקוקה למיתוג שייבדל אותה משאר התנועות העוסקות ב"קירוב לבבות", ממש כמו חברה מסחרית.


לאחרונה החלה התנועה בתהליך של מיתוג, שנועד ליצור אחידות במסרים שהתנועה מפיצה בסניפיה בכל העולם, להשיג בולטות ולייצר תהודה לחב"ד כגוף שהוא סמכות-על בתחום של קירוב לבבות, עזרה לזולת והפצת יהדות וחסידות. במסגרת תהליך המיתוג שעברה התנועה גובש עבורה לוגו חדש ואחיד, שנועד לשדר הרמוניה וחיבור לשורשים. הלוגו יופיע בכל סניפי חב"ד בארץ ובעולם, ובכלל המוצרים שנושאים את שמה. תהליך מיתוג זה מלמד שגם תנועה חרדית, בעלת מטרות רוחניות, יכולה לפרוט את מטרותיה לאסכולות שיווק חילוניות, ואפילו להשקיע בכך כסף רב.



 
מאמרים נוספים :

» שיווק ומיתוג אולטימטיבי לעסקים

סרטי תדמית מקצועיים הם כלי חשוב לחשיפה השיווקית של עסקים וחברות. כיום, האמצעים הטכניים והתקשורתיים מאפשרים הפקת סרטים למגוון מטרות שיווקיות ממוקדות ובמקרים רבים סרטי התדמית מהווים את האמצעי האולטימטיבי להפיכת ארגונים...

» קידום אתרים אורגני בעידן האינטרנט

המאה ה21 הוא ללא ספק עידן האניטרנטץ מה שהתחיל כרשת קטנה שקישרה בין מספר לא גדול של משתמשים בעולם בסוף המאה ה20 הפך לרשת גולבלית המקשרת כיום בין כמיליארד משתמשים ומעלה. אם בתחילת עידן האינטרנט יהיו צריכים לחקות כמה דקות...

» עיצוב תדמית של מוצר

לשם עיצוב תדמית של מוצר, לא חשוב אם מדובר במזון, תוכנית טלוויזיה או ספר, יש צורך לפעול במספר מישורים אשר מטרתם יצירת עיצוב ומיתוג, אשר יהיו נגישים לקהל ברחוב אשר אמור להשתמש בהם. לאחר שהוחלט על מוצר אותו רוצים לפרסם, יש...

» מדוע עציצים מעוצבים ממותגים הם המתנות שיתנו תוצאה מרבית להשקעתך הכספית, במטרה לקדם את עסקך

מדוע עציצים מעוצבים ממותגים הם המתנות שיתנו תוצאה מרבית להשקעתך הכספית, במטרה לקדם את עסקךבכדי לקדם את עסקך ביעילות המרבית בהשקעה כספית קטנה תן עציצים מעוצבים ממותגים למתנות מצמחים מיוחדים ותקבל תוצאה פרסומית מעולה...

» הלקוחות שלך ילייקלקו לך! מיתוג עסקים בפייסבוק

כל בעל עסק חולם שהבייבי שלו יגדל, יתפתח ויהפוך מעסק קטן ועצמאי לעסק גדול ופורח למימדים עצומים. לצד זה, מרביתנו נוטים לחשוב שבשלב מסוים אין עוד לאן להתקדם ושלעסק שלנו יש גבולות. חלומות לחוד ומציאות לחוד? אז זהו שלא! כיום,...

» עיצוב לוגו | דקויות בנושא של עיצוב לוגו

דקויות בנושא של עיצוב לוגו לוגו של חברה או עסק אמור לייצג אותם בצורה הטובה ביותר. אנו יכולים לראות כיצד לא רק שלטי חוצות או פרסומים שונים נושאים את אותו לוגו שעוצב בגאון אלא גם פריטים אחרים הקשורים לארגון שלו שייך הלוגו. ...

» מיתוג אישי, חשיבותו החדשה בתקופת האינטרנט של תחילת העשור השני.

מיתוג אישי הוא תהליך בו אדם משווק את עצמו על ידי הבלטת התכונות הטובות והכשרונות שלו וטשטוש החסרונות. התהליך צרי להגיע אחרי מודעות עצמית נבונה וניתן לבנות את מערך מיתוג אישי לבד. עם זאת כדאי מאד להתייעץ עם יועצי תדמית...

» מיתוג אישי, מאז ועד היום. התחדשות והכרת המושג

מיתוג אישי הינו מושג שנטבע בתרבות העכשווית בסוף שנות ה- 90, הצורה בה אנו מכירים אותו היא הצורה בה אדם ממתג את עצמו באינטרנט, לכן אנו עוסקים לרוב במיתוג אישי באינטרנט.כיום ישנם מספר ערוצי תקשורת בתוך המדיום שנקרא אינטרנט....

» מעצב גרפי - פרופיל

מעצב גרפי הוא איש מקצוע שעבר הכשרה בתחום עיצוב גרפיקה ותפקידו להחליט כיצד יראו עבודות דפוס שונות, , אתרי אינטרנט, אריזות מוצרים. מעצב גרפי משתמש בעבודתו בטיפוגרפיה, תמונות, צבעים, סמלים ומולטימדיה. עבודת המעצב הגרפי...

» מיתוג אישי

אישי הוא תהליך של הפיכת אדם למותג. כמו כל מותג המטרה הסופית במיתוג אישי היא להפוך את האדם אשר תהליך המיתוג מתבצע עליו, לגורם המעורר רגשות ומשויך לסדרה של ערכים אצל האנשים הסובבים אותו. המיתוג האישי בא לקדם את האדם במישור...
STU2

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים