שובר לפרסום בגוגל



מרכזיות טלפון למתחילים

PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : Administrator   
רביעי, 04 מאי 2011 12:28

מדי פעם אנחנו נתקלים בחיינו בתחום חדש שאיננו מוכר לנו, בטכנולוגיה שלא ידוע לנו הרבה עליה ובמכשירים שלא ברור לנו מה התפקיד שלהם ואיך הם מתפקדים. עבור מי ששומע לראשונה על מרכזיות טלפון יוגשו כשירות למתחיל השורות הבאות שבהן יוסברו כמה פרטים בסיסיים לגבי מרכזיות והתפקיד שלהן בחיי האדם המודרני.

אולי אתם זוכרים את הסרטים הישנים שבהם פלוני מרים את שפופרת הטלפון העתיק ונובח לתוכה: "מרכזנית, תשיגי לי את ינקטון 775" או משהו בסגנון הזה. אם רוצים לפשט את תפקידן של מרכזיות הרי שהוא זה: לחבר בין שני אנשים שמבקשים לשוחח זה עם זה בטלפון. יוזם השיחה מתחבר מצד אחד אל המרכזייה והיא מחברת אותו אל נמען השיחה מהצד השני. מלבד החיבור והניתוק מרכזיות טלפון גם מספקות מידע על מצב השיחה או ניסיון השיחה: צליל חיוג, צליל תפוס, צליל ניתוק וכן הלאה. מרכזיות גם יכולות לקבוע את עלות השיחה ולהחליט על סדר העדיפויות של שיחות שונות.

את עבודת המרכזייה ניתן לחלק למספר שלבים:

זיהוי המחייג: מספר הטלפון שלו, מהיכן הוא מתקשר והאם הוא רשאי להשתמש ברשת הטלפון הספציפית.

זיהוי היעד: מספר הטלפון שאליו מחייג יוזם השיחה, מציאת המיקום שלו ברשת הטלפונים.

קישור: החיבור בין יוזם השיחה והנמען שלה מהצד שני.

תחזוקת השיחה: דהיינו העברת המידע, בצורה של אותות, בין הטלפונים של המשוחחים.

ניתוק הקשר: כשאחד מהצדדים יוזם את ניתוק השיחה המרכזייה מנתקת את החיבור בין הטלפונים.

מרכזיות טלפון, כמו כל טכנולוגיה, עשו דרך ארוכה מאז שהן נכנסו לשימוש אי שם במאה ה19. מעניין לציין שעוד לפני המצאת הטלפון כבר התקיימו מרכזיות והן שימוש עבור קווי טלגרף. כשחושבים על זה הרי שזה מובן מאליו: קווי טלגרף צריכים להגיע ליעדים שונים וגם הם ערוכים לפעמים כמו הרשת שמחברת את הטלפונים זה לזה. כך או כך, מרכזיות טלגרף היו כבר בשימוש במאה ה19 ובהתחלת דרכן הן היו ידניות. חיבור שיחה לא היה מיידי אלא דרש המתנה מצד יוזם השיחה.

כיום מרכזיות עובדות בצורה אוטומטית: אנשים מתקשרים זה עם זה מבלי שיש צורך בתיווך של מרכזנית. עם זאת בארגונים שונים, במיוחד גדולים, עדיין ניתן למצוא מרכזיה שלמרות שהיא איננה ידנית באותו האופן שהיו מרכזיות טלפון בעבר, הרי שיש מישהו שמתפעל אותן ומחבר את יוזם השיחה אל הנמען המבוקש בתוך הארגון. ניתן היה להחזיק מרכזיות גם בלי שיהיה מי שיתפעל אותן ותפקידו של המרכזן הוא לסנן שיחות, לתת מידע ולמצוא עבור יוזם השיחה את הנמען שלו במידה והוא לא יודע עם מי הוא צריך לדבר. ניתן לראות במרכזיה מרכיב חשוב בשירות הלקוחות של ארגון שמסייע בקשר עם הלקוחות. כמו תוכנות CRM שאמונות על שירות לקוחות גם מרכזיה היא סוג של CRM והיא יכולה להיות בעלת השפעה על הקשר בין הארגון ובין הלקוחות שלו. ניתן גם ליצור שילוב בין תוכנת CRM ובין המרכזייה.

מרכזיות מודרניות צריכות להתמודד עם התקדמות המהירה של הטכנולוגיה בתחום הטלפוניה. מדובר במרדף טכנולוגי מתמיד שבו מרכזיות טלפון מתפתחות יחד עם הטלפונים שהופכים משוכללים יותר ויותר.

 


 
מאמרים נוספים :

» CRM: שיפור ביצועי אנשי המכירות

אחת המטרות העיקריות של מערכת CRM היא לסייע לצוות המכירות. התוכנה מקלה על חיי היומיום של איש המכירות. היא מבצעת את המטלות השחורות והמשמימות, שהוא נאלץ לעשות, כחלק מתפקידו. בנוסף, תוכנת CRM מציעה מאגר לקוחות, שמציע ידע רב ועשיר...

» מרכזיות טלפון לעסקים- כי הגודל כן קובע

מרכזיות טלפון לעסקים- כי הגודל כן קובעבשנים האחרונות, הפכו מרכזיות לצורך בסיסי בכל עסק, קטן או גדול. שירות טלפוני זה, אשר מאפשר ניתוב והעברת שיחות נכנסות, חוסך כוח אדם רב, מעלה את שביעות רצון הלקוחות ותורם רבות להתנהלותו...

» CRM: כיצד לרכך התנגדויות עובדים לחידוש

מחקרים שנעשו בקרב עסקים, מראים כי מקור הכישלונות של תוכנת CRM הוא בהדרכה מועטה ודלה. אם אתם מעוניינים לבצע רכישה של מערכת CRM ורוצים להכין את הקרקע לקראת בואה של המערכת החדשה, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות:אל תתעלמו מהעובדים....

» CRM: כיצד תדעו אם התוכנה אפקטיבית

כיום CRM משמשת חברות מכל העולם. היא פופולארית יותר מאי פעם, אחוזי הכישלונות שלה נמוכים יחסית לשנים קודמות והעתיד נראה מבטיח מתמיד. אך למרות הפופולאריות הגואה, מערכת CRM לא תמיד משיגה את מטרותיה. לאחר שהתקנת המערכת הסתיימה...

» CRM: מדוע זה הכרחי למחלקת המכירות?

מערכת CRM משחקת תפקיד חשוב בעולם העסקים של היום. היא מסייעת לתפעל את מחלקת המכירות, שהיא הלב הפועם של העסק -. היא מקשרת בין החברה לבין לקוחותיה וספקיה. ניהול לידים - כל עסק חייב להבין, מאיפה מגיעים רוב הלידים. איזה קמפיין...

» CRM: כיצד תוכנות בנייד יחסכו לכם כסף

חברות רבות כבר מחזיקות מערכת CRM במשרדיהם, אך היום, המערכת צריכה להיות נגישה גם מהמכשיר הנייד. CRM במכשיר הנייד מסייעת לאנשי המכירות בפגישותיהם העסקיות וגם מסייעת להפחית את העלויות השוטפות של העסק. מאחר והמחייה מתייקרת,...

» מרכזיות טלפון ומרכזיות IP

כל עסק מתפתח, בין אם הוא קטן ובין אם הוא גדול, נזקק לשירותיה של מרכזית טלפון. מרגע שארגון או בית עסק, משתמש ביותר משלושה קווי טלפון, יש צורך בהתקנת מרכזיה. מרכזית טלפונים אחת, תחבר בין כל קווי הטלפון ותקשר את השיחות לאן...

» IP-Centrex, עולם שירותי הטלפוניה במיקור חוץ

 IP-Centrex החל לצבור תאוצה בישראל, בתחרות עזה בין הספקים. מה זה אומר לעסקים וארגונים? הקדמההגדרה בסיסית: IP-Centrex הוא שירות טלפוניה לעסק במיקור חוץ (Outsourcing), שמצוי שלא בתוך העסק. שירותים אלו ניתנים כיום בישראל ע"י בזק, 012-סמייל...

» CRM: טיפול בלקוחות נסערים

בסביבה העסקית התחרותית של היום, הלקוחות דורשים רמה גבוהה ואיכותית יותר של שירות. CRM יסייע לעסק שלכם לענות על דרישה זו. מערכת CRM משדרגת משמעותית את זמינות מאגר הנתונים שלכם. כיצד המערכת תסייע לכם לטפל בלקוחות עצבניים...

» CRM: גלישה מהנה

פעם, כאשר הסתובבתם או טיילתם ורציתם להרים טלפון הביתה, הייתם צריכים לחפש תא טלפון ציבורי. לאחר שמצאתם תא טלפון וכמה אסימונים בכיסכם, תמיד היה תור של אנשים, שמביטים בכם בחוסר סבלנות ומחכים שתסיימו כבר את שיחתכם. כן, זה היה...
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים