שובר לפרסום בגוגל



ניהול קשרי לקוחות בעזרת crm

PDF הדפסה דוא
ניהול קשרי לקוחות בעזרת crm - 1.0 out of 5 based on 1 review
דירוג משתמש: / 1
גרועהכי טוב 
השיעור נכתב על ידי : drownedfrog   
רביעי, 02 יוני 2010 14:49

crm היא מערכת שמטרתה היא לדאוג להתנהלות התקינה של כל עסק מול הלקוחות שלו. מכיוון שהלקוחות הם מה שמחזיק את העסק על הרגליים, חשוב מאוד להבין את משמעותה של מערכת זו לניהול הקשר ההכרחי הזה. ישנן מספר מערכות כאלה וחשובה ההתאמה בין המערכת ובין העסק עצמו.


עקרונות הפעולה של crm

כל בעל עסק יודע שהוא חייב לשמור על מאגר הלקוחות הקבועים שלו ואף להגדיל אותו עד כמה שניתן ולכן חשובה מאוד שמירת הקשר. הלקוח הוא הבסיס שעליו מושתתת הכלכלה העסקית. המערכת הממוחשבת הזו היא ליבו של החוט המקשר בין עסק ללקוח.
מערכת crm מצליחה לאסוף את כל המידע הנדרש על כל לקוח ולקוח, לעבד את הנתונים וליצור את התיאום הנכון שיבסס את הקשר הזה. צריכה להיות התאמה נכונה ומדויקת בין מה שיש לעסק להציע ובין מה שהלקוח באמת צריך או רוצה.

השיווק של crm

ניתוח הנתונים על ידי המערכת מייעל מאוד את תהליך השיווק כלפי כל לקוח ואת התהליך של ניהול קשרי לקוחות. אין שום טעם לשווק את הכל לכולם-  מהלך אפקטיבי הרבה יותר יהיה לבצע שיווק ממוקד לכל לקוח וזאת ניתן לעשות בעזרת המידע שנמצא במערכות ה-crm. כך נוצרת מערכת של אמון בין הלקוח והעסק עצמו.
ניתן להשתמש בתוכנת crm מקוונת, מה שנותן את היתרון של עבודה מכל מקום בו יש חיבור לרשת ולעומת זאת אפשר להשתמש בתוכנה שמותקנת על המחשבים בבית העסק עצמם ולכך יש את היתרון של תהליך ניהול קשרי לקוחות היעיל ביותר.

מספר דגשים לעבודה עם מערכות crm

crm פועלת על פי קריטריונים אנליטיים- כלומר, היא מנתחת את הנתונים ומהן מפיקה את המידע הדרוש. את הקריטריונים עצמם צריכים להגדיר אנשי החברה שממונים עליה. לכן, יש להכניס מספר משתנים עסקיים מאוד חשובים להגדרות הפונקציונאליות:

• יש להגדיר מיהו קהל היעד והאם ישנן הגדרות מיוחדות עבור לקוח פוטנציאלי?
• חשוב להגדיר כיצד ניתן להבין את חשיבותו של כל לקוח ולקוח ומהם הפרמטרים ללקוח רווחי
• יש להחליט האם יש מקום לוותר על לקוחות מסוימים או שהמערכת צריכה 'להתביית' על כל אחד שמתעניין במוצרי העסק.
• החלטה לפתוח בקמפיין שיווקי או פרסומי צריכה להתבטא גם בהגדרת הנתונים הללו בתוך מערכת crm

השכרה מול רכישה של תוכנת crm

יש עסקים שמעדיפים לרכוש את המערכת ויש עסקים שמעדיפים לשכור שירותי חוץ. לכל אחת מן האפשרויות יש את הצדדים החיוביים והשליליים וצריך לבצע סדר עדיפויות נכון והגיוני לגבי כל אחת מן האפשרויות, לפני שמחליטים באיזו שיטה לבחור.

מי שלא רוצה להתחייב להוצאות גדולות מדי, או שרוצה להיכנס מיד עם המערכת לעבודה, יכול לשכור את שירותיה של מערכת crm שנבנתה באופן כללי על ידי חברה חיצונית. לעומת זאת, רכישת תוכנת crm מייצרת יציבות הרבה יותר ברורה בתפעול המערכת מבחינת הארגון, בעיקר שהיא מותאמת אישית לארגון.

מודל עסקי נכון והגיוני

בשנים האחרונות המודל הפופולארי ביותר הוא דווקא מודל ההוסטינג, כלומר העבודה עם חברה חיצונית. יכולת ההטמעה המהירה של המערכת בעסק מגדילה את הרווחים בצורה משמעותית, משום שלא מתבזבז אף זמן מיותר. לכן, שירותי אירוח ושימוש במערכות crm חיצוניות נפוץ יותר, בעיקר בשל החיסכון במשאבי ההקמה של המערכת בארגון.



 
מאמרים נוספים :

» CRM: שיפור ביצועי אנשי המכירות

אחת המטרות העיקריות של מערכת CRM היא לסייע לצוות המכירות. התוכנה מקלה על חיי היומיום של איש המכירות. היא מבצעת את המטלות השחורות והמשמימות, שהוא נאלץ לעשות, כחלק מתפקידו. בנוסף, תוכנת CRM מציעה מאגר לקוחות, שמציע ידע רב ועשיר...

» CRM: כיצד לרכך התנגדויות עובדים לחידוש

מחקרים שנעשו בקרב עסקים, מראים כי מקור הכישלונות של תוכנת CRM הוא בהדרכה מועטה ודלה. אם אתם מעוניינים לבצע רכישה של מערכת CRM ורוצים להכין את הקרקע לקראת בואה של המערכת החדשה, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות:אל תתעלמו מהעובדים....

» CRM: כיצד תדעו אם התוכנה אפקטיבית

כיום CRM משמשת חברות מכל העולם. היא פופולארית יותר מאי פעם, אחוזי הכישלונות שלה נמוכים יחסית לשנים קודמות והעתיד נראה מבטיח מתמיד. אך למרות הפופולאריות הגואה, מערכת CRM לא תמיד משיגה את מטרותיה. לאחר שהתקנת המערכת הסתיימה...

» CRM: מדוע זה הכרחי למחלקת המכירות?

מערכת CRM משחקת תפקיד חשוב בעולם העסקים של היום. היא מסייעת לתפעל את מחלקת המכירות, שהיא הלב הפועם של העסק -. היא מקשרת בין החברה לבין לקוחותיה וספקיה. ניהול לידים - כל עסק חייב להבין, מאיפה מגיעים רוב הלידים. איזה קמפיין...

» CRM: כיצד תוכנות בנייד יחסכו לכם כסף

חברות רבות כבר מחזיקות מערכת CRM במשרדיהם, אך היום, המערכת צריכה להיות נגישה גם מהמכשיר הנייד. CRM במכשיר הנייד מסייעת לאנשי המכירות בפגישותיהם העסקיות וגם מסייעת להפחית את העלויות השוטפות של העסק. מאחר והמחייה מתייקרת,...

» CRM: טיפול בלקוחות נסערים

בסביבה העסקית התחרותית של היום, הלקוחות דורשים רמה גבוהה ואיכותית יותר של שירות. CRM יסייע לעסק שלכם לענות על דרישה זו. מערכת CRM משדרגת משמעותית את זמינות מאגר הנתונים שלכם. כיצד המערכת תסייע לכם לטפל בלקוחות עצבניים...

» CRM: גלישה מהנה

פעם, כאשר הסתובבתם או טיילתם ורציתם להרים טלפון הביתה, הייתם צריכים לחפש תא טלפון ציבורי. לאחר שמצאתם תא טלפון וכמה אסימונים בכיסכם, תמיד היה תור של אנשים, שמביטים בכם בחוסר סבלנות ומחכים שתסיימו כבר את שיחתכם. כן, זה היה...

» מערכת :CRM שאלות נפוצות

כיום, כלים המסייעים לניהול המשרד הופכים ליותר ויותר פופולאריים. במאמר זה נסביר אודות אחד הכלים הכי חזקים שמוצעים היום בשוק. מהי תוכנת CRM? רוב האנשים לא ממש מבינים מה משמעות המושג הזה. מדובר במגוון נרחב של תוכנות לניהול...

» :CRM חובה לכל עסק?

מהו CRM? מדובר בקיצור מילים שמשמעו Customer relationship management – ניהול קשרי לקוחות. המטרה של : תוכנת CRM היא לגשר בין העסק ללקוחותיו ביעילות ובאפקטיביות. התוכנה נועדה לשרת גם את מחלקת המכירות וגם את מחלקת השירות. היום קיים בשוק מגוון...

» מרכזיות טלפון: בדרך לאוטומציה מוחלטת

תפקחו עיניים ותסתכלו מסביב: העתיד כבר כאן. בכל תחומי החיים שלנו מה שהיה פעם בגדר מדע בדיוני הוא היום המציאות הטכנולוגית שבה אנחנו חיים. גם מרכזיות טלפון כבר הגיעו במסען הארוך אל ליבו של העתיד אבל הן אינן מתכוונות לעצור...
STU2

רוצים להוסיף מאמר לאתר? הרשמו עכשיו והכניסו מאמר חדש

חיפוש מהיר בגוגל

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים